Dagarna flyger fram

mitt bloggande går lite upp och ned nuförtiden. Ibland känner jag att det inte finns något att skriva och ibland har jag hur mkt som helst men för ont för att sitta vid datorn. Prioriteringen är ju barnen och sedan jobb...bloggandet kommer lååångt ned på listan just nu.
JObbveckorna flyger fram! Man hinner inte alltid med. Ifredags åkte jag och barnen till mitt jobb på kalas. Min förskola firade 2 år och då kom två clowner på besök! Tingeling tyckte det var super och pratade om det hela helgen. Älvan blev livrädd (det var väl du Frida kan jag tro ;-)) och var inte alls lika road. Sedan var det dax för tandläkarbesök igen för Tingeling. Hon har fått hål i sin tand och vi tittade på instrumenten som används. jag blev en aning förvånad över att hon har hål eftersom hon fortfarande bara dricker vatten, helst äter choklad inte vanligt godis. Dock fick jag veta att hennes hostmediciner kan vara en bidragande orsak. Och jag vet ju hur många lagningar jag fick göra när jag var liten pga av de jäkla medicinerna. Trist men vad ska man göra?
Igår släppte vi allt och drog till Skåne. Kände att jag behövde komma bort från alla måsten och bara vara. Vi tittade förbi Marita o Andy en stund. Barnen härjade fritt och sedan fortsatte vi till Carina, Olof och lille Edwin. En liten plutt på 2 månader som åt, grymtade och sov. Oj vad tiden går fort! Älvan var i sitt esse och hittade ALLT! Inklusive deras vitrinskåp där hon började plocka ut porslin. Den ungen kan man just nu inte ha med någonstans! Hon klättrar på allt, köksbord, stolar, soffor och i fönster. Snart hänger hon bokstavligen i lampan! Tingeling var inte i närheten av denna aktivitetsnivå som Älvan håller!

Mina händer ja...jag fick ett bryt efter att fått veta att min ortoped skulle vara hemma 3 veckor...jag visste ju att mina testsvar fanns där på bordet framför dem men ja...Det var liksom droppen. Att ha regelbunden värk som man försöker ignorera kombinerat med trötthet ja då kommer tårarna tillslut. Mannen vard en som fick ta avreageringen och han tog det som en man ;-)
MEN men rara ortopedläkare ringde mig faktiskt på fredagseftermiddagen!! Och vi diskuterade ganska länge kring mina problem och testsvaren som var tvetydiga. På hans rekommendation så tackade jag ja till en första operation. Min högerhand kommer att opereras inom 3 månader. Detta innebär en del sjukskrivning vilket jag egentliigen inte vill MEN jag är desperat och i den takt somd et gått utför nu så kommer jag snart att bli sjukskriven ändå eller fördärva mig helt så detta är det bästa. Förhoppningsvis blir jag bra av operationen och då kommer vi att ta vänsterhand med men som sagt en i taget och gärna lite paus emellan så jag får jobba lite! Känner jag mig själv rätt så kommer jag ju ränna på jobbet ändå...kommer bli tolig av att vara hemma och inte kunna göra någonting eller jo..han sa ju faktiskt att jag kan lyfta så mkt tyngd som en kaffekopp! Fika någon?

TINA! Jag saknar dig som fan!

Kommentarer :

#1: Annika

Håller tummarna för operationen, tror att du kommer att bli så mycket bättre till slut!

skriven
#2: Tina

om jag skickar en PUSS, räcker det för stunden??? Puss fina vännen!

skriven
#3: Kattis

En tjej på jobb hade PRECIS samma problem som du, men inga undersökningar påvisade ngt fel, men de opererade henne ändå, och då var nerven i kläm, så de fixade det, och hon mår super nu! Så det kommer att bli bra, även om det är en bit dit, Kram vännen!

skriven

Kommentera inlägget här :