Huvudvärk på g...

jag känner hur det ilar bakom ögon...Oäää jag vill inte, blir ju totalt handlingsförlamad av huvudvärk...ska skynda mig så jag hinner skriva klart här.
Dagen har rullat på bra. Jag har sytt färdigt gardinerna till köket och gjort klart i vardagsrummet. Jag blev mkt nöjd!
Vid 13 gav vi oss in till stan. Mannen och Tingeling skulle ju kolla på Grötrock med Abbe pch hans pappa. Jag och Älvan gick en snabb runda på stan. Jag inhandlade ett hjärta att hänga i fönstret på Indiska:
Mysigt med levande ljus i fönstret och inte bara el...hmm ser ni oredan på köksbänken? Hehehe

Likaså hamnade jag hos Sara på Pixiekids och som vanligt går jag inte därifrån tomhänt...har dock verkligen fått dille på Villervallas kläder...köpte tidigare turkosa velourbyxor till sessorna och hittade nu ngt att matcha med:
Fina va?
Därefter sprang jag upp en runda till L som var mitt i bakandet. Jag hann sätta mig ned och då ringde mannen och sa att deras konsert va lut. De kom också upp och sa hej och sedan blev det ett liten runda genom stan.

Väl hemma igen så sydde jag klart gardinerna och hann se i tvättstugan hur mkt stryktvätt där e....men inte ikväll, jag pallar inte!
Nåväl här e gardinerna:
Två panellängder som nu är två kappor (ett fönster till iköket) och en liten duk. Är ganska nöjd med resultatet! Fönstret ska bli vitt framåt våren är det tänkt. Vilken skillnad det kommer bli!

Sedan vill jag göra reklam för en ny barnserie: CapriCollection deras barnkläder, så underbara! Jag köpte av Marie Holgersson och är så nöjd med kläderna! Tänkte visa Tingeling i sin prickiga tunika/klänning:
Visst e den fin? Tingeling var väl inte å jättesugen på att vara modell men nja okejdå mamma!

Nu ska mörk choklad med sesamfrön fram...Gott!

Lördagkväll med pizza och toscakaka!

Vi hamnade hos goda vänner inne i stan igårkväll. L och jag har känt varann sedan vi var ca 10 år gamla (vi firar 20 år i år då ju!) och hennes sambo och mannen har gått i grundskolan ihop så vi känner varann sedan länge allihop. De väntar sitt första barn och det är spännande! De ska ha nu i slutet av december så det är snart!
Det blev en klassiker, pizza till middag (så gott!) och sedan fikade vi på Toscakaka, den var kanongod men jag orkade bara en bit! Nästan så jag grämer mig, hehehe.
Det konstiga är att tiden går så fort när vi ses! Vi pratade mest och halvtittade på en film, båda sessorna slocknade efterhand utan större bekymmer. Vi packade in oss i bilen vid halv tolv på natten. Jag tyckte det var  dax att åka hem hur det än e så är L höggravid, jag vet hur trött jag själv var då....
Idag ska mannen och Tingeling åka på Grötrock inne i stan! De har fått med sig Abbe och hans pappa med så nu ska de rocka minsann! Själv ska jag och Älvan titta lite på julskyltningen och sedan gå upp en sväng till L igen (vi glömde ju nappflaskan där...)

gardiner är nu nästan klart. Kommer med kort sedan.
Tjing!

Lite julstämning börjar det bli!

Mistel i vas...ska se om jag kan få upp lite ovanför en dörr med...

Min tomte!

Annars e jag ängelfreak!


 Just nu i köksfönstret men byter kanske plats...



 En ängel till...som e en av mina två favoriter!

Imorgon kommer lite mer bilder på gardinerna och  mina keramikstjärnor som jag har i fönstret!