Fixaredag

Jag har precis fått klart ena gardinkappan till köket. Fönstrena är färdigmålade och bara väntar på ett fönsterbräde med...så nöjd jag är!
Likaså sitter jag och bloggar från min nya dator. En Acer Aspire 1810. Hoppas vi får bättre tur med denna än med får jäkla hp!!
Häromdagen fick jag ett kul samtal! Polisen ringde till mig för att berätta att de fått en mobiltelefon  som kunde vara min? Hahaha jag blev av med min i maj 2008 i Hoglands park och plötsligt dyker den upp i samma park men 1,5 år senare. Som ny! Hmm något att fundera över det!

trötter!

mitt alias för närvarande...vet inte om det är höstmörkret som gör mig ännu mer trött! Idag ahr jag känt mig så disträ och frånvarande att jag tillslut bllev arg på mig själv. Jag svamlar och flummar och det är så irriterande. Jobbet rullar på som vanligt och det är skönt när det fungerar på automatik.
Just nu är operation: måla köksfönstrena i full gång. Mannenslipade och grundmålade två gånger igår och ikväll har jag målat ett lager med den vita basfärgen. Det blir super! Sedan kommer jag rusa ned i källaren och sy mina gardiner!
Sitter och väljer ut i pandurokatalogen vad som ska beställas. Tänkte julpyssla med Tingelingen iår, ska bli mysigt!

smaken tillbaka, elchocker, Ullared-besök och bio!

Ja jag fick tillslut tillbaka min smak i munnen! Nästan 3 veckor var jag av med den. Inget kul kan jag lova men nu verkar jag återställd för den här gången. Jag kommer dock aldrig äta chili igen...och paprika tillhör det släktet med så den bojkottar jag med.
Det har varit fullt ös denna veckan. Vi hade stängningsdag på jobbet i tisdags och var få i Rosenholm och tetade olika idrottsaktiviteter. Jag och Linda var på Zumba, skridskor och afrodans. Riktigt kul!
Jag hade min tid inne på fys för att mäta känselhastigheten i min anerver i händer och fingrar...AJ! Hade massa elektroder kopplade på fingrar, händer, armar och fick sedan successivt små elchocker som blev starkare och starkare...svar på testen får jag om ca 2 veckor då en läkare från Lund har kollat på det.  Ev. kan det bli aktuellt att titta på muskulaturen i händerna med...suck vill bara se ett slut på det nu.
Jag och Emelie drog iväg till Ullared! Detta fenomen! Jag ska i ärlighetens namn säga att jag verkligen hittade hur mkt som helst denna gången. Speciellt kläder till mig själv som jag kan ha på jobbet. Det är lite trist att ha dyra kläder som tvättas hru mkt som helst eftersom jag nu jobbar med enbart 1åringar så kan jag inte direkt förvänta mig att vara ren när jag kommer hem (efter alla klappar, kramar och ätstunder så är det svårt) då känns det ok man man har lagt mellan 50-90 kr på en tröja som blir nerkladdad på jobb! Jag hade ganska kul åt att observera allt folk som for fram som virvelvindar! Alla olika dialekter (många pratade i mobil och det blev ganska hög ljudnivå då..) och hur olika resonemangen var kring olika köp. MEN jag tyckte det var mkt mrökligt att man väljer att ta med sig sina barn till ett sådant ställe. Där fanns allt från riktigt små nyfödda upp till tonåringar som såg en aning uttråkade ut!
Jag är inte direkt hypokondriker men med tanke på svininfluensan som det skriks så mkt om så är det väl inte speciellt smart att släpa med sina små till en sådan affär? Affären sväljjer hur mkt folk som helst, det blir en hel del baciller. Ja ja det är min tanke iaf!

Jag överraskade stora sessan med att vi skulle på bio idag! Lilla spöket Laban. Hon blev överlycklig! Första gången på bio och vi köpte popcorn med oss in. Hon satt som ett ljus de 45 minuter filmen varade. Så lycklig!
Jag ser fram emot när vi kan gå på längre filmer, så mysigt!


På väg till bion!

Vi träffadeAlvin och gänget!