Påskkärring och tårtbak!

Ja Älvans mage har redan blivit bra men eftersom det nog var en liten släng av magsjuka så är det 48 timamr som gäller och vi blir hemma både idag och imorgon med. Det betyder att Älvan e piggelin och i sitt esse så det har bara varit för mig att hitta på saker och försökt underhålla. Tingeling är genomförkyld och ganska så trött men gick på påskfesten på förskolan idag. En MKT glad påskkärring hoppade och studsade fram hela vägen till fsk.

Hela fgården var full av söta påskkäringar och påskharar så Älvan var måttligt road av att inte få stanna kvar! På vägen tillbaka hem så ville hon gå på kyrkomuren precis som storasyster gjort innan och såklart fick hon det. jag försökte få lite fina bilder men lillfisen har fått för sig att hon ska göra konstiga miner så fort kameran kommer fram...


Sedan satte vi igång att baka tårtbotten. Jag hade redan förberett tårtfyllning innan efetrsom jag skulle gjort en tårta till barnens fröknar (nu kändes det som att ingen skulle öta av den om de trodde vi hade magsjuka i huset så de får fiak efter påsk istället) Men tårta skulle jag göra iaf!

En MKT stolt tjej hjälpte till att blanda smeten!
När vi hämtat Tingeling från påskfesten så dekorerade vi påskris ute på trappan: Älvan va rinte stormförtjust mest fundersam över vad vi pysslade med!


Vi fortsatte sedan med tårtan! Här läggs det på geisha-fluff!

Sedan vanilj!

Mammas hjälpsamma(?) flickor!
På eftermiddagen var vi ute i sandlådan och då fortsatte tårtbakníngen...
Båda tjejerna somnade direkt ikväll. Jag gick ned och försökte hitta mig fram i tvättstugan. Nu står det tre stora korgar fulla med rentvätt här uppe somjag måste ta tag i direkt imorgon bitti eftersom en viss liten fröken annars mkt väl kan få för sig att sprida det över golven i HELA huset!
Godnatt!

Så var det dags igen...

Idag ringde de från Älvans fsk och berättade att hon var dålig i magen. Jahapp det var bara till att dumpa kollegorna i kaoset och åka och hämta henne. En superglad och pigg tjej möter mig i dörren:- MAMMMMMAAAA! Jag åkte hem med henne och satte henne i vagnen och gick tillbaka för att hämta Tingelingen. Hon är genomförkyld så det ser ut att bli en trevlig påsk!
Vi passade på att vara ute en stund nu i eftermiddag!

Vi hittade fina krokusar på tomten!



Vi hann med lite pyssel oxå.

Mammas lilla Älva

i väntan på röntgen och ul!
Det fanns att göra iaf eller oxå charma andra patienter!