Vanlig dag

Tisdag...och allt vad det medför. Ska snart ge mig iväg och hälsa på en tidigare arbetskamrat, kan vara trevligt man hinner inte ses mkt när alla jobbar och en annan e hemma.
Sedan har vi föräldrargruppen idag klockan 14:00, vi träffas inte så ofta så det kan vara kul o se hur alla barnen har vuxit. Gruppen är upplagde via bvc. De ger oss information samtidigt om vissa saker eftersom våra barn e på ett ungefär lika gamla. Men utöver det ses vi inte. Trist men samtidigt lika bra. Det käns lite konstigt om man skulle umgås bara för att man har barnen som något gemensamt.

CSI började igår igen! yehoo jag e fast direkt. Det har jag nog följt från sörsta säsong. tycker det e kanonbra, De andra CSI Miami och CSI N.Y e inget jämfört med orginalet!

Ännu en helg e över!

Jag börjar nog bli gammal eftersom jag tycker att tiden bara rusar iväg. man hinner knappt blinka och så e helgen över! Jag går ju ändå hemma och e mammaledig men till er som tror att det skulle påminna om semester så får ni allt tänka om!  Det e ett heltidsjobb plus lika mkt till. Att försöka sköta hem och barn e inte lätt, det går men man får försaka sig själv en hel del. Mig gör det inget jag älskar att vara mamma men ibland får man liksom bara lämna över när maken kommer hem och gå ut o gå en runda eller nåt.

Annika åkte hem idag och det kändes trist. Jag längtar alltide hem lite extra när jag haft besök därifrån. SKulle gärna vilja flytta hemåt igen, synd bara att det e en sådan jä*la håla! Inga jobb och de större industrierna varslar regelbundet......

Snart e det måndag!'
//den gamle o vise  ;-)

Tröttare än tröttast!

Undrar om allt kaffe kommer göra susen idag? En viss liten tjej har hållt sin mor vaken till o från hela natten. Hon sussar nu sött men då kan jag inte sova.
Simmet igår gick kanon! Hon tycker det är så kul och jag tycker det e superskönt att vara i varmvattenbassängen! Hon dyker nu varje gång och det går bra, hon vet vad det innebär även om hon knappt e 6 månader. Häftigt!

Tittar jag mig omkring så vet jag att jag borde ta tag i städningen idag men...va fan....Annika bryr sig inte om det e superstädat eller ej. Sist hon var här så var min man på kurs över natten och lillan var inte så gammal. Annika skötte allt! Hon lagar förresten världens godast lasagne.

Hmmm sedan e det träningen, jag har köpt kort på friskisosvettis här i stan och har tagit mig dit en gång (köpte kortet för två veckor sedan) men fasen var det tar emot i kylan. Nu när det e mörkt och slaskigt ute så känns det inget vidare att ta sig dit för att svettas, men jag vet ju att jag måste ta tag i det om jag ska bli av med mina två storlekar för mkt som jag just nu har efter min graviditet.
Ja ja lev väl, eller som ni förtjänar!