vad hände?

Sol och grill på helgen och nu kallt, ruggigt och allmänt skitväder! Man blir ju deprimerad!

Idag körde jag direkt vidare från jobbet och köpte tomatplantor. Vi fick fina körsbärstomater förra året som vi åt av hela sommaren så vi tänkte göra en repris! Dessutom äter Tingeling mer grönsaker när hon ser dem växa fram (iaf var det så förra året!!) Vi har ju tillsammans planterat morötter, rädisor och sallad med så jag hoppas det ska ge samma effekt. I helgen så planterade jag ut min rosbuske som jag fått och givetvis fick jag hjälp!

Älvan vill ALLTID vara med ;-) och lägg märke till kise i bakgrunden som håller sig i närheten när vi är ute!

medan Tingeling mer gillar att spexa och posera!


Nu är det en vecka kvar tills Tingeling ska opereras...och JAG är nervös som 17! Hon har frågat mkt och grubblat en del så på onsdag ska vi in och titta på alla "saker" som ska användas. Jag som pedagog uppskattar verkligen när man försöker underlätta för barn på ett sånt här sätt!
Att jag själv är nervös är ju för att jag vet att hon ska sövas och även om hon fyller 5 i sommar så är hon för mig det där lilla pyret på neontal med slang i näsan och för tidigt född! Det kommer alltid vara så och jag är så orolig även om jag tror att denna operation kan göra enbart positivt för hennes hälsa! Mammas lilla stora tjej!
Sol imorgon tror ni? Då är det ju faktiskt juni månad!
Tjingeling!

JAG VANN!!

Lilla jag som aldrig vinner ngt vann faktiskt med mitt bidrag!
Just idag när det varit en tung dag på jobbet och det blåser småspik ute och barnen har varit lite gnälliga så får jag ett fint mail från VIOLA (som har en kanonblogg) som skriver att jag vunnit!
Grattis till lilla mig!

hur bär jag helst mitt guld?

Jo närmarst mitt hjärta. Jag bär alltid min förlovningsring och vigselring på vänstra handen (närmast hjärtat) både till fest och vardags. Utan dem känner jag mig naken och något fattas... Ett halssmycke i guld som jag även det kan ha till fest som vardag fattas mig. Halssmycket skulle få symbolisera kärleken till mina små flickor eftersom ringarna symboliserar kärleken till mannen!

http://killercolours.blogg.se/2010/may/tavling-vinn-1000kr-pa-guldfynd.html