Tiden går fort när man har trevligt!

Vi hade inte setts på nästan ett år så jag tyckte att det skulle bli så kul o ses sön-ons. SÅ många dagar liksom men vad hände?  Allt gick supersnabbt och det känns som om man hade velat orka och gjort så mkt mer. Så kul o se dig igen Tina! DU e verkligen saknad hos mig, och du är en av mina bästa vänner.
Vi fick träffa Tina och Martins lilla tjej Alva som föddes veckan efter vå lilla älva. Så häftigt, de är nästan lika gamla. Sedan fick vi ju också se deras nybyggda hus, inga dåliga grejjer inte. Så fint och fräscht med utsikt över Vättern. Nätterna gcik jättebra, Älvan har ätit regelbundet på dagen och sedan hoppat över en måltid på natten så mammsen fått sova. Sist natten nu så har magen krånglat och det var inte lika kul, Tingeling lyckades åka på en rejäl urinvägsinfektion och mitt älskade barn skrek/grät hjärtskärande när hon skulle kissa på toaletten. Penicllin är fixat mend et tar tid innan det börjar verka. Hoppas det har det imorgon annars blir jag olycklig!
Nu sover båda barnen, jag ska med passa på! 

Laddar...

inför allt som ska göras. En kopp kaffe räckte inte. Är inne på min andra maskin tvätt och har minst två till kvar.. Sedan behöver hela huset dammsugas. Laga lunch (om ett par minuter) Börja förbereda lite packningen inför Jkpg och sedan behöver det räffsas en hel del löv ute på tomten. Sedan är det SOL ute idag och då vill man ut i skogen o leta svamp. Hälften av allt kommer bli gjort. Just det vi behöver handla en del med. Ska ta ett riktigt röj nu och sedan kanske jag får några minuter för mig där jag kan ta lite kaffe, chokladbit och läsa lite.
Imorgon åker vi, det ska bli så skönt och roligt! Lite minisemester faktiskt och det behöver vi.
På återseende

Intensiv fredag

vi fick besök av maria och hennes flicka Maja. Fullt ös direkt. vi fikade, barnen lekte och sedan spagetti med köttfärssås till lunch.
Lite senare åkte jag med Tingeling till hennes bästa kompis Abbe där jag lämnade henne (i trygga händer) medan jag fortsatte in till stan för att fixa håret. Älvan följde med och blev hämtad av sin far som tog ett varv på stan med henne i vagnen. De tittade förbi en runda för lite matpåfyllning annars skötte hon sig klanderfritt!
Maken min kom med sushi och hade köpt choklad och en bok i present till mig. Dessutom var han och bytte ett par skor åt mig till en annan storlek. De e såååå snygga.
Snart åker vi till Jönköping, till Tina, Martin och Alva, jag längtar!!!!

Tack snälla Johanna, du e världens bästa barnvakt och vän!
Nu lite choklad och lite CSI!