När du får sanningen i ansiktet

Ja som rubriken säger....jag fick den i tisdags. 
Sedan en längre tid har jag blivit utredd hos en neurolog för en del problem (jag kommer fortsätta utredas för några av dem). Innan jul ramlade jag riktigt illa och slog upp ett fult sår i pannan och var inlagd ett par dagar. Smällen i huvudet orsakade en mindre blödning i hjärnan vilket jag återhämtade mig snabbt ifrån. Dock började andra saker hända...yrsel, svindel, huvudvärk dygnet runt osv. Jag gjorde mr och fick svar: inget större. Jag har en utbuktning i halsryggen men det ska inte ge mig de bekymmer jag har. Så kom jag till läkare i veckan som gjorde screentest på.mig och lyssnade av mig. Pang hon sa som det var. Min kropp vilar inte om nätterna längre. Den fortsätter köra på högvarv och producerar adrenalin. Därför är jag inte direkt utvilad när jag vaknar. Jag har kört på och indirekt har jag trott att neurologen ska hitta något fel på mig. Ge mig en sjukdomsdiagnos. Så fel av mig att tänka så! Fullkomligt idiotiskt. Nu är det inte "bara stress" jag har utan det ska behandlas på största allvar och verkligen jobbas med.
Själv är jag tacksam för att jag inte har någon depression vilket jag förstått är väldigt vanligt vid sådana här problem.

Kommentera inlägget här :