ALV

I två dagar stack jag o tjejerna iväg till Vimmerby för att besöka Astrid Lindgrens värld. De har höstmarknad på höstlovet så vi bokade en stuga ihop med Tina och hennes flicka Alva.
så härligt! Massa marknadsstånd och vi provade isskulptering, göra rep. Tjejerna red på häst, kollade Pippi, Emil och åt gott.


Halloweenfester och nackspärr!

ja sedan två dagar tillbaks är nacken stel och gör ont som fan. Med tanke på att jag legat i tjejernas sängar eller att vår säng numera har hela familjen kan kanske vara en bidragande faktor.
Halloween fest på skolan och jag hade inte hunnit fixa kläder till Isa. Hon fick ha helsvart av sina egna kläder och sedan krusade jag håret med min gamla tång från 80talet. sminkade svart runt ögonen o sen en häxhatt. succé!
Efter skolan kommer hon inrusandes överlycklig. Hon vann! Kompisarna hade röstat på henne så hon vann lågstadiet tävling. vilken lycka. Och inte en krona lade jag på utstyrseln. allt fanns hemma.




sjukdomar - ett jäkla skräp

Till min fina Älvas förtret så får hon vara hemma från förskolan idag. Hennes fröken ringde och berättade att magsjuka börjat härja. Jahapp tack och hej! får vi det så får vi det men jag tänker göra allt för att undvika skiten. Fy fan tänk er TVÅ 10-månaders som spyr hejvilt....huga!
Dessutom ska jag o tjejerna till Vimmerby nästa vecka så då vill vi vara friska!
Dock är Leialoppan en aaaaaning missnöjd med morgonens vändning.