trädgården

har fått sig ett lyft idag!
I förmiddags kom jag och barnen iväg och grattade Johanna på födelsedagen! Därefter åkte vi för att köpa skor till båda tjejerna och då mötte vi upp mannen som fått skjuts av min syster. Det blev stövlar och tygskor till Älvan och två par skor till Tingeling. Mannen hittade ett par skinnskor med, jag? Jag hann inte titta till mig själv...

Väl hemma så kunde jag inte ignorera det längre. Fram med häcksaxen och så trimmade jag de 5 buskar som ligger vid entren till huset. Så nu e de riktigt igenomklippta! Ska fortsätta imorgon med baksidan...sedan är det bara fruktträden som ska beskäras men det blir först om en månad ungefär...
Mannen ska in och jobba lite imorgon så jag och barnen får roa oss...
Hej!

grattis johanna!


Hur många år spelar ingen roll men idag är det din dag! Önskar dig endast det bästa av allt och hoppas att det blir några fina presenter.
Gladare och finare människa får man leta efter!
Stor kram från mig (o resten av familia!)

fortsatt bakslag

de ringde från fsk och bad mig komma tidigare än vi bestämt eftersom Älvan var så ledsen. Hon var verkligen inte på humör. Jag fick i henne en flaska välling och satte henne sedan i bilen så somnade hon av utmattning tillslut.
De sa oxå på fsk att de gärna skulle vilja att hon kommer mer än de dagar som varit utsatta eftersom hon kommer vara där så lite och det kan göra det mer otryggt för henne...så det blir nog jag som får gå upp i tid och jobba mer....