Solen!

Den tittar fram idag och jösses vad lättare man känner sig i sinnet!

Igår tog vi det lugnt! Tingeling hamnade hos grannen en stund och stannade där över lunchen. jag passade på att åka till Lindex och inhandla lite kläder (30% på ett köp) Älvan fick några randiga bodys, röda leggings med vita prickar på och en matchande tunika (I love dots) Tingeling fick en t-tröja med lite retromönstrat på och jag själv fick ett par pyjamasbyxor och bruna benvärmare. Jag är MKT nöjd med mitt inköp!
När mannen kom hem åkte han ochTingelingen och handlade lite fredagsmys...det blev så mkt att det räcker som lördagsgodis med hahaha. Vi kollade på Hitta Nemo och när barnen somnat så blev det nya Bond-filmen.

Idag har vi strålande väder! Så vi har passat på att grilla korv till lunch. Älvan slocknade i sin vagn och sov två timmar!
Tingeling har hjälpt sin pappi att städa lite i trädgården och fixat lite. I eftermiddag ska vi då få träffa min lillasysters pojkvän för första gången....vi har hårda krav så vi får se hur det går för den stackarn ;-)

Äntligen så har det kommit fram klara besked för en vän till mig! Hon har under en längre tid känt sig riktigt dålig och inte fått hjälp! Så frustrerande sjukvården är! Tänk att de nästan fått henne tro att hon är psykisk sjuk, att hon inbillar sig och så visar det sig att hon faktiskt är sjuk på riktigt! tack och lov att det nu börjar lösa sig för det hade gjort vem som galen! Min vän jag är glad att det ordnar upp sig nu!

Då är det ax att servera lite mellis här hemma!
Tjingeling

Kommentera inlägget här :