förkylningar, höstlov och liiiite depp.

Så är det..jag kämpar fortfarande med att börjat jobba efter min ganska långa föräldrarledighet. Det är svårt att få ihop livspusslet allt som oftast. Hämta och lämna på förskola och fritids. Har middagen någerlunda förberedd för att undvika kvällspaniken, ha koll på läxor, gympapåsar, extrakläder. Få ihop krockarna med egna sena jobbtider med mannens kurser och ibland jobbaöverperioder. Hitta kvalitetstid med alla barn och även var och en. Just det jag är ju gift också! Egentid själv ekket med en vän är lååångt ned på listan..men jag försöker. Men det ska stämma för andra också allt som oftast blir det ensamtid. Inget fel i det men det blir så allt oftare men det är nog så i livet när det snurrar på allt oftare.
Höstlov denna veckan och jag har tagit två semesterdagar - perfekt timing att mannen blir genomförkyld och twinsen börjat hosta om natten. Dock fick jag iväg honom och tjejerna på bio i eftermiddag.

Jag har börjat lyssna cd-böcker igen. Det gör att jag inte grubblar lika mkt, man måstw ju lyssna o fokusera på rösten och tankarna kan inte fara iväg hur som. ..
Jobbet har satt mig lite ur balans. Inte för att jag börjat jobba utan för de förändringar som skett på jobb mot allas vår vilja. Hårda bud och ingen talan så är det - tyvärr. Jag försöker hitta nya vägar, möjligheter och nytt tänk men det behövs tid.

Även. om jag inte är ett Halloweenfan så fick det bli en pumpa iår. För tjejernas skull..lite ljuslyktor är under tillverkning också.

Kommentarer :

#1: Johanna

I hear you!

skriven

Kommentera inlägget här :