Mycket av allt förutom tid

Tiden rullar på och jag flyter med i tidsvågen. Jag försöker inte ens sätta ner fötterna för att spjärna emot lite. Just nu tar det bara energi energi som jag inte har just nu. En envis hosta har bitit sigvfast och vägrar släppa helt. Ibland hostar jag hela tiden, andra dagar bara framåt kvällen. Man bli trött i huvudet, ont i mage och revben.
Förra veckan hade vi utv.samtal för stora tjejan och man blir en stolt mamma. Duktig med respekt för sina kompisar och lärare. Många lovord blev det...enda kruxet vi känner av här hemma är läxläsningen som är en tjatkamp.
Avslutningen på barngympan gick toppenbra. Barnen fick tävla mot sina föräldrar och så stolta och glada barnen var! Här hade vi barnvakt till pojkarna så mannen kunde vara med ;-)
Lucia förberedelser pågår! Julspel och lucia samtidigt blir en nöt att knäcka. Förskolan har valt att dela sig på avd så det är fullt ös för oss;-)
Jag har fått tråkiga besked på jobbet som jag just nu försöker förtränga. Det är.nog så jobbigt att försöka få ihop vardagen och tänker man för långt fram blir det mest jobbigt.

Kommentera inlägget här :