Bilkörning i snöoväder...

det pysslade jag med igårkväll.  Jag hade varit på besök i Svedala hos en kompis och på hemvägen strax innan Kstad kommun (givetvis) så slog vädret om helt! En jäkla snöyra och man fick hålla 50. Jag hade aldrig gett mig ut om jag vetat om det speciellt inte med en 6 månaders bebis med i bilen! Dessutom så körde folk som idioter!
Jag påstår inte att jag e den perfekta bilföraren men ALLA borde väl begripa att man inte kan ligga på bromsen i ett sådant väder!  Det var hur mkt snö på vägen som helst o bilen framför mig gasade på, bromsade in, gasade, bromsade och höll på så. Hur lätt bli det inte halkplaning när man bromsar och risken e stor att man prickar bilen som bromsar rätt så rejält. Allt kan utlösa till en kedjereaktion....
Jaja ska sluta gnälla nu...

Svedala-besöket var kanon! Vi träffas typ 2 ggr/året om tiden går lika fort varje gång, enda kruxet var att jag glömt hennes födelsedag veckan innan, hon fyllde 30, jag skämdes sååå...

Kommentera inlägget här :