Jag är inte försvunnen...

har bara haft såå mkt att göra de senaste två veckorna. Hela förra veckan spenderade vi i den nya lägenhetn och tapetserade m vårt vardagsrum. Det blev kanon! Vi e så nöjda eftersom det var första gången vi gav oss på det. Lillans rum och vårt kommer vi ta när vi flyttat in. Denna veckan jobbar jag och samtidigt så ska vi packa...i dena värmen...blä. Men man får nyttja kvällarna då det e lite bättre.
Jag bara längtar efter en rejäl åsksmäll och massa ösregn...
Jag försvinner nog ett tag till...vi komemr inte apcka upp datorn det första vi gör och efter flytthelgen fyller vår Tingeling 1 år! Så det e mkt på g!

Det e en tröst att man inte e ensam om att svettas!

Mitt val, mitt beslut

Det är så det är. Jag väljer vilka vägar jag ska gå men inte hur de utformas. Jag tror att alla människor någon gång under sitt liv hamnar i en livskris minst en gång. Min var under gymnasietiden då jag hade ett dåligt självförtroende som inte blev bättre av att man blev dumpad och sedan fick utstå en hel del skit både från x och s.k. vänner. Summan av det hela blev en fixering vid mig själv och min kropp, ja det "traditionella" idag, ätstörning. Jag levde en dag i taget och den dagen bestod av att jag bara längtade till kvällen för då skulle jag ha klarat mig en hel dag på si o så mycket.  Det gick en tid och jag gjorde ett val, jag sökte hjälp OCH jag ville ha den. Jag ville inte lägga all min tid och all min kraft på att tänka på mat hela dagarna. Jag fick hjälp och jag blev bättre, en o annan tanke kan pluppa upp i bakhuvudet så här 10 år senare men jag lyckas ganska bra att fösa tillbaka de tankarna igen. Bäst av allt är att ingen mer än JAG kan ta åt sig äran till att jag blev bättre!

Val som dyker upp i livet kan vara lätta de kan vara svåra men innerst inne tror jag att man vet vad som är rätt. Jag tro att alla val vi gör på nåt sätt har något gott med sig i slutändan. Tänk på det! Hur du än gör så blir det bra tillslut, någon dag.
Man lever bara en gång!

Intensiv helg...

att sitta i bilen i över en timme enkel resa kan vara okej men nog så tröttsamt när man gjort det som tur&retur ungefär 1 ggr/månaden de senaste åren. Det ska bli så underbart när det är över! Jag kommer antagligen fara en massa på andra hållet o hälsa på komisar men det är helt okej, nu kommer vi inte slitas mellan föräldrar, syskon och vänner.
Idag var vi och kolalde på möbler...det finns mkt fint och vi vill att det ska vara vi. Får allt ta mig en funderare på det där. Däremot har vi bestämt oss för att sätta in en ny garderob i hallen med skjutdörrar så att allt utrymme nyttjas, det blir dyrt men kommer vara så värt det!
Tingeling ligger och snusar gott nu, imorgon ska vi till bvc och träffa doktorn, ska även fråga lite om allergier och be dem kolla hennes öron eftersom hon suttit och slagit sig själv mot tinningen under helgen. Stackars liten som ännu inte kan berätta vad som e fel. Mina planer för Tings rum e helt klara. jag har en klar bild av ur det ska se ut! Vårt sovrum är oxå färdigplanerat nu, vi ska ha en fondvägg men en tapet som jag hittade hos min syrra i hennes nya lägenhet.
Vi hälsade på lillasyster i hennes nya lägenhet som hon målat o fixat i, den e kanon. Bäst med den är att den ligger ett kvarter från oss. jag är mer än nöjd. Dessutom ska vi börja styrketräna tillsamans. Ska bli så himla kul!

För varje dag som går så lever jag livet mer till fullo!