chocken har bedarrat..

och vi har så smått börjat ta till oss vad som väntar. Just nu är vi inne i en praktisk fas där vi vänder och vrider på vilken syskonvagn som passar bäst och vilken bil som har bäst utrymme för oss...mitt i detta så är hallen under renovering! Tack och lov att vi har 4 veckor semester kvar för jag känner mig onekligen stressad för lite av varje.
Jag mår som en tvillinggravid gör (tror jag) spyr inte lika mkt men är trött och vilar till och från. Dessutom har magen vuxit de senaste två veckorna så jag ser ut att vara halva tiden....ojojoj hur ska detta sluta?

Dax att avslöja chocken!


Jaaa vi visste att det var bebis på gång men det visade sig vara 2!
Hade idag ett ultraljud för att kolla hur långt gången jag kommit.
Jag är i vecka 13 och väntar TVÅ bebisar med bf den 27/1.
Mest troligt är att de komemr titta ut tidigare...via vanlig förlossning eller kejsarsnitt återstå att se...det beror på hur de beter sig i magen :-)
När vi kom hem väntade stora tjejen spänt och efter besked:
Men åhhh mamma! Då får ju Leia och jag varsin!
De har vetat ett tag då denna grav inte varit en dans på rosor...jag kräks mkt och det fortfarande, vilket barnen har märkt. Men hjälp, jisses och tjoho! Det här blir en spännande resa!

utflykt!

Hela helgen var trist och grått väder så igår bestämde vi oss för att haka på Fam Sjöstedt till Kalmar. Ikea var det fler som skulle besöka märkte vi! Barnen ville vara i leklandet så länge så dem checkades in där förutom lillan som fyller 3 år om en månad men ändå inte fick gå in :-( som tur var blev hon inte så ledsen utan var nöjd med att kolla på möbler med mamma o pappa. Vi tittade på skåp och krokar till hallen. Tror vi kompromissade ganska bra tillslut:-)
Efter upphämtning av barnen så blev det lunch och sedan begav vi oss vidare till Kalmar slott! Prinsessvandring och sagostund o sagotornet! Jag och Johanna passade på att få en pratstund och hon vila sig. Ungarna höll ut läääänge men det märktes att lillan var trött för hon började trotsa mig fullständigt. Satte full fräs mot kanoner trots att hon inte fick gå ifrån mig (det stupar rakt ned vid dem) så jag fick verkligen brottas med unga damen!
Hela familjen utom mammachauffören sov när vi kom hem. Detta resulterade i att lillan vaknade01 inatt och höll låda i flera timmar. Nu sover hon igen...hur vänder man rätt på dygnet nu då?
Bilder kommer!
TJingeling!