Det ordnar sig alltid på nåt sätt...

det försöker jag iallafall intala mig just nu. Vi letar bostad i Blekinge, Karlskrona och det e inte lätt!! Husen e inte riktigt som vi vill och lägenheterna kostar mkt att hyra. Vi funderar nu på att köpa en bostadsrätt. Det skulle kunna var något för oss? Hmm vi får allt ta oss en funderare på det.

Helgen i Jönköping var kanon - verkligen. Vi ade inga krav på oss utan kunde bara ta det lugnt. Martin o Tina var verkligen gästfria och hade bunkrat upp i kylen för att vi skulle komma! Tina o jag tog en sväng förbi Lager 157 och det blev en del handlat både till mig, maken och dottern. Tänk lillan i en Bondelid, munktröja! Så söt! Dessutom blev det lite höganäs tallrikar o lite glas...Jag e pank nu!! Men det e det värt! hahahaha


Livet består av val - så välj ngt vilket som det blir rätt tillslut men vela för fan inte!

På resande fot...

vi befinner oss i Jönköping hos gamla kompisar. Tina och jag pluggade till lärare ihop och sedan för ett år sedan så flyttade honoch hennes pojkvän, Martin, tillbaka hem igen... Supertrist för oss men kul för dem. Jag vet hur det e att längta hem. Vi ser det på den ljusa sidan att nu har vi ett ställe till i Sverige att semestra på! skratt*
Lillan sköter sig bra och verkar tycka det e kul att komma iväg o dessutom så har de ju en hund här som tycker om att pussas!

Husletandet däremot tryter, vi e trött apå det just nu men kämpar på så gott det går, någon gång så dyker det väl upp, vårt drömhus...

Wishing & hoping

Jag är numera ett år äldre!

så e det vare sig jag vill eller inte! Det skumma är att även om jag nu officiellt är 28 år så känns det som om jag stannat vid ca. 22! Åldern är bara en siffra för mig och jag hakar inte upp mig så mkt på just det. Däremot så ser man på omgivning runt om kring att man blir äldre, mina föräldrar blir äldre och syskon och maken oxå. Mest ser jag det på min lilla prinsessa, hon blir 1 år i augusti och jag kan inte fatta att vi redan haft henne hos oss så länge. Det lilla knytet som vi fick på BB e numera en bestämd liten dam så verkligen talar om när hon e missnöjd och nej ho pratar inte men det finns ju andra sätt att markera sitt missnöje på!

Annars under veckan så har det varit lugnt, vädret har ju sabbat ens humör ganska rejält! Men mina föräldrar, syskon och bästa vän Annika kom till min födelsedag och det betydde jättemycket! Jag blev verkligen glad över besöket...det e inte ofta vi får det! Jag fick en bok och bh-ar. Sedan fick mannen och jag stekpannor, termometer och en kaffekanna tillsammans av mina föräldrar och av mina syskon fick han en snygg skjorta! Vi bjöd på tacolasagne och tårta! Gott!!

Klart salut!

P.S Vill inte ens kommentera den s.k melodifestivalen, jag tittade inte på den såg bara resultatet på text-tv idag....hmmm.