barnmottagningen

Ja jag hade fått en tid hos den barnläkare som tittat på min Lilleman och ordinerat inhalering av astmasprey och cortisonsprey. Mannen var inne på jobb en sväng under förmiddagen och jag stod redo i startgroparna när han kom innanför dörren för att köra in till sjukhuset. Väl där så anmäler jag oss i kassan med en Lilleman hängandes i selen (lycklig liten spjuver) och hon i kassan mumlar ngt om telefontid...men det står i mitt brev (som jag hade med mig!) att jag har besökstid! Något fel men gå du upp bara!
Japp vandrade upp och kom t.o.m fem minuter tidigare! JIppi! Lyckas distrahera Lilleman läääänge med deras fina akvarium som han var helt fascinerad av. Klockan tickra barn som kom efter oss blev inropade...tick tack tick tack, Börjar märka att Lillemans lugn och ro börjar tryta...går fram och frågar om det är lång väntetid...får till svar att jag har ju telefontid för honom. INTE enligt kalleslen säger jag återigen och fiskar upp den (sååå tacksam att jag kom ihåg den denna gången!!)jag menade på att man måste väl se på pojken någon gång och inte bara ha telefontider...
Läkaren hade då precis talat med min man...hon tog sig dock tid att träffa oss och lyssna och kika på vår Lilleman och summan av allt blev: fortsatt inhalering när han låter rosslig och större dos när han försämras. Hon var lite frågandes om det kunde handla om reflux (sådan mor sådan son???) men ville avvakta ett tag med det..
Om inget oförutsätt händer så ska vi ses efter sommaren igen!

Kommentera inlägget här :