mer helgbesök...

i form av maginfluensan! Såklart! Jag menar vi har drabbats av ALLT annat så vi har bara väntat! Älvan kräktes en gång under lördagen i samband med hög feber och det var inga kaskader direkt...så vi hade svårt att avgöra om det var maginfluensa eller bara febern som gjorde henne känslig. På söndagen åkte jag och Tingeling till Kosta med Tina och Alva och Tingeling var mkt nöjd med en tjejdag och hon busade massor med Alva och visade Tina MASSOR av kläder som hon borde köpa till ALVA ;-)
Söndagnatten satte det igång. Tingelingen kräktes ett par gånger under natten och på måndagen var mannen rejält kass i magen. Älvan var dålig i magen också det var bara jag som inte verkade reagera! Jag hann tvätta upp det mesta av kuddar, täcken, påslakan och handdukar innnan det var dax för mig...måndagkvällen 18 fram till 04 på morgonen höll jag på MINST 1 gång i timmen. Tillslut började jag dricka saft eller vatten för att ha ngt att kräkas upp eftersom magen ville fortsätta och det gör fruktansvärt ont när man inte har något att få upp längre! Först idag (torsdag) har jag kunnat äta lite utan att må illa.

Jag lyckades få med barnen ut i snön idag en runda. Vi behövde frisk luft. Jag drog dem på snowracern och jisses man blev helt slut! Nu har Älvan somnat och jag ska stoppa om Tingeling med filtar så jag kan vädra igenom huset en gång till! Imorgon ska jag äntligen få gå till jobbet, som jag saknat ER knasbollar ;-)! Kram

Kommentarer :

#1: Anna

Stackare.... Detta skule vi vetat när vi bjöd in oss till er i söndags... fast ingen skada skedd, vi klarade oss, så kommer gärna fler ggr och hälsar på (när ni är krya ;-). Krya på er och ha det bra!!!! Många kramar från oss!

skriven

Kommentera inlägget här :