Helgen rusar fram

och jag har varit så trött så trött. Jag drömde till och med om att jag var extremt trött!
Vi grattade lillan när jag kom hem på fredagen.  Hon fick en paraplyvagn till sin älskade docka Maria och en Pippidocka av sin storsyster. En ponyhäst blev det med och så glad hon blev av att kunna leka med storasyster och hennes hästar nu. Hela dagen gick jag med en klump i magen av att hon blivit 2 år! EN så märklig känsla för mig att hon vuxit så! Hon pratar för fullt, är blöjfri och sover hela nätterna kanon. Busig och lurig och snabb som 17. De växer för fort mina barn! För det innebär att jag blir äldre med!!!
Påfredagskvällen kom familjen S-A med massor av blommor (eftersom jag inte har så mkt in min egen trädgård så tages det tacksamt emot) och en superfin tröja till Leia (retrostuk som mamman älskar!) Barnen lekte för fullt tills tröttheten toh överhand och smågnället började komma. Då packades deras bil ihop och våra barn åkte i säng.
Lördagen åkte vi en sväng med barnen och var på inflyttningsfest hos fam Germundahl här i byn. Trevligt och svettigt! När klockan började närma sig 20 så gick vi hemåt i uppehållsväder med luft som gick att andas! Barnen var på gott humör och vi njöt. Det kändes som en av de sista sommardagarna...(tyvärr)
IDag hade vi tankarna på IKEA och annat men tillslut skippade vi det och nu sitter jag här. FUnderar på att kolla in MIo en runda istället. Vi letar säng till Isolde och jag e mkt missnöjd med Ikeas utbud. VI fick en så gott som ny 90madrass av mina föräldrar och den enda säng som jag kunnat tänka mig har mått till 80madrass...suck! SÅ letandet fortsätter istället!
KRam på er!

Kommentera inlägget här :