En mammas mardröm, stress inför advent OCH sjuk!

Ja det har varit och hänt en del sedan sist. För lite mer än en vecka sedan så började Tingeling plötsligt återigen parat om att flytta. Hon vill flytta tillbaka till vårt röda hus (lägenheten) och tillbaka tills in förskola. Det var roligare där säger hon. Jag försökte inte pressa henne men började ställa frågor och då berättade hon att hon leker mycket själv på sin förskola. Jag påpekade att man ska fråga o man får vara med eller prata med en fröken. Men det gör jag men då säger de nej fick jag till svar. På kvällen ville hon sova med taklampan tänd...på fredagsmorgonen fick hon plötsligt jätteont i magen. Jag fick ringa hit min mamma eftersom dte verkade allvarligt, hon grät och låg i sin säng och jag blev superorolig. Efter en bra stund så kommer det: - Mamma du får nog ringa förskolan och säga att jag inte kan komma idag! En aning ställd så berättade jag att vi skulle vara hemma idag (har varit föräldrarledig på fredagar denna terminen) och en stund senare så släppte magvärken! Då ringde jag förskolan och frågade om det hänt något? Det hade varit bråk med en kompis och en del annat...och de har sett att hon ibland varit en del ensam. Hon har svårt att fråga om hon får vara med. JAg svarade att det har hon aldrig behövt göra! Mest lekt med pojkar innan!   Jag fick ett fulltständigt bryt efter det samtalet. Jag menar här har man ingen som helst kontroll över situationen och ens oro för sitt barn är enorm! Det som kommer hända nu är att vi har fortsatt öppen kommunikation med förskolan och pratar mkt med Tingeling. Förhoppningsvis är detta något som fösvinner efterhand som hon kommer gå mer på förskolan....men klumpen i magen finns på mig!

Sedan lyckas jag bli sjuk! Haft mått konstigt ganska länge och nu sa kroppen ifrån. Jag var yr och snurrig som 17. Förkylning som satt sig på balanssinnet (har haft det en gång tidigare fast 7 ggr värre). När jag väl började känna mig bättre så vaknar jag upp med FEBER! Arrghhh! Jag blir tokig! Så mkt som jag vill förbereda här hemma för advent och så mkt som jag ligegr efter med på jobbet!!!!!
Ikväll ska barnen sova hos mormor och morfar. Förhoppningsvis så är jag tillräckligt pigg imorgon för att  få upp adventsljusstakarna. Mannen fåt en hel natts sömn så han pallar jobba nästa vecka (han har tagit barnen om nätterna nu i över en vecka)
Nu vill jag piggna till!

Kommentarer :

#1: Johanna

Usch, jag börjar nästan gråta när jag läser!

Krya på dig!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :