Trädårdsarbete och barnrum

Ja fullt ös idag för det blev varmt och soligt! Jag ville verkligen åka och bada med barnen men trädgården kallade...pappsen kom ner och vi satte igång med den bångstyriga häcken som vuxit sig vild och hög! Den är så mkt finare nu! Resten av de hemska Tujabuskarna är nu borta och det finns 4 stubbar kvar som sitter med långa tjocka rötter...de ska bli vårt projekt om en vecka ungefär...
Idag har vår underbara granntös varit hos oss och lekt med barnen! Hon är en klippa som verkar tycka det är kul att vara med våra barn, då blir man glad i hjärtat!
Ikväll ville Tingeling följa med mormor och morfar och sova där så vi har bara nattat ett barn nu. Jag gick ned i källaren och målade det sista på möblerna. Skolbänken och stolrn är klar så de har vi tagit upp i Tingis rum och spegeln har fått sina rosa prickar...Två småhyllor fick litemer färg så imorgon är de klara och ska upp på väggen. Vi har Älvans golv kvar...trodde det skulle bli lagt idag men fixk som sagt var hjälp med trädgården istället så det fick vänta...men snart så...dessutom så har jag fått reklamation på tapterna nu men vi kommer inte göra om det utan det får se randigt ut...hon kommer väl vilja byta ut det ganska snart ändå...vi ska köpa andra tapeter för de pengarna istället...Hallen har vi ju funderingar på att ta i höst/vinter....
Imorgon ska jag till magnetröntgen, min lillsyster ska följa med som moraliskt stöd då jag på äldre dar blivit lite mer hispig av sjukhus (dock inte när jag fött mina barn, jag sa precis vad jag tyckte och tänkteom det mesta då...)
Jaha några kort blir det inte denna gången heller... med tanke på mitt förra inlägg. Jag e fortfarande superduperarg för detta men måste försöka släppa det. Men det var första gången hela vår familj var på en segeltur och det blev sådana himmelska bilder som jag verkligen ville föreviga och även förstora några....Grrrr
Imorgon kväll sticker vi till TInaB och Martin. Underbart, härligt, lugnt och så otroligt kul det ska bli. Tina! I miss u always!

Johanna - vi ses nä vi ses, viktigast är din hälsa, var rädd om dig! Jag får väl bitcha mig lite mer och vara sträng morsa på dig! Kram

Tjingeling mina vänner!

Kommentarer :

#1: Johanna

puss på dig

skriven

Kommentera inlägget här :