En mellandag!

Japp det är det verkligen idag! För en gång skull så är det städat här hemma och man har inte pressen av att det är något som behöver panikstädas. Jag är ikapp med tvätten (efter flera veckors sjuka) Jag har laddat min moccamaster och ska unna mig en kopp medan Tingeling kollar på film och Älvan sover middag. Mannen är ute och rensar i garaget och om en LITEN stund ska jag rensa i våra skåp i köket. Rensa ut och ändra om är tanken. Finns det ytterligare tid seanre så ska jag nog ner i källaren och prova ett mönster på barnbyxor jag har. Har HEMSKA tyger hemma men är väldigt rostig i att sy kläder så det är bara bra att öva på sånt som jag ändå inte är rädd om.
Någon som har bestämt nyårslöfte än då?
Det har jag, flera stycken faktiskt men de är hemliga, knappt maken som känner till dem;)  ja sedan är det det gamla vanliga, att försöka bli av med några kilon! Haha det har hängt med ett tag nu! Jag går ner men det går lite för sakta så jag får väl ta mig i kragen och skippa bakandet ett tag iaf!
Det snöar ute nu och Tingelingen är helt till sig! Det blir så mkt mer att göra med snö på marken än blask, slask och grått så förhoppningsvis hard et kommit tillräckligt imorgon så vi kan ta en runda till pulkbacken!

Höres!

Lite nostalgi! Vi hade besök av familjen Bengtsson/Jönsson för snart ett år sedan och småtjejerna fick kolla på handboll! Oj vad tiden går!
Söta Tina och Alva!

Kommentarer :

#1: Tina

Snygg bild, kolla i din kalender tors v6? Skulle passa oss (Alva & mig) super att ta en tripp ner till er då! Bamse kram till dig min vän!

skriven

Kommentera inlägget här :