Lämna lillan...

för att jobba helg. Det känns inget vidare idag. Jag gillar mitt jobb och har inget emot att jobba i vanliga fall men just idag så tar det emot av hela mitt hjärta att inte vara med henne och hennes pappa. Jag är ledig på måndag istället och visst det är bra men det är idag vi kan umgås hela familjen.

Det jag prioriterar mest just nu är vi tre tillsammans, allt annat och alla andra är bortprioriterade. Eftersom vi är det av andra så tycker jag inte det är någon mening att lägga energi och tid på att tvinga folk att vara med oss. Vi är kanske dryga som tusan, vad vet jag? Jag gråter inte blod precis det är väl så här att bli vuxen, att göra ytterligare val.

Min lilla Gull-Pia blir stundtals ett envist, trotsigt monster som bara vägrar ALLT. Hon lägger sig på golvet och gråter hjärtskärande...men se det funkar inte på hennes mamma mer. Jag försöker verkligen vara konsekvent nu och kan bara hoppas att hennes pappa är det oxå när jag inte är med! Tror hon kan drilla honom mer *skratt*.
Hon har fått vara hemma från förskolan i tre dagar, v i har klippt och klistrat i dagarna för att dela upp det...men hon har inte blivit sjukare, jag väntade mig vattenkoppor eftersom hennes kompis haft det. hon verkade klara sig denna gången. Så på tisdag är det dax för förskolan igen!

Jobbet väntar!

Kommentera inlägget här :